In order to fully operate this website you need to enable Javascript in your browser.
Σχετικά Άρθρα

Οδηγούμε στη Λισσαβόνα το Jeep Compass

AUTO, 12.06.2017 15:56 |

Βαγγέλης  Κιούσης


Το Compass εισβάλει με αξιώσεις στα μεσαία SUV, διεκδικώντας όχι απλώς πωλήσεις αλλά και την κορυφαία θέση ανάμεσα στις τετρακίνητες προτάσεις της κατηγορίας του. Με τιμή εκκίνησης μεταξύ 25.000-27.000 ευρώ θα διατίθεται στη χώρα μας από τον Ιούλιο στις εκδόσεις Sport, Longitude, Limited και Trailhawk.

Διανύοντας το 76ο έτος της ιστορίας της η Jeep είναι η μόνη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με πλήρη αποδοχή των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη, σε βαθμό που την προηγούμενη χρονιά να σημειώσει ένα ακόμη ρεκόρ πωλήσεων. Οι κύριοι  λόγοι της επιτυχίας της αφορούν αφενός στην διαχρονική αξιοποίηση των καλύτερων συστημάτων πραγματικής τετρακίνησης και αφετέρου στη στρατηγική των τελευταίων ετών που έφερε στο προσκήνιο το Renegade. Αυτή την στρατηγική ολοκληρώνει στη γηραιά ήπειρο το νέο Compass, το οποίο αξιοποιώντας την αρχιτεκτονική του Renegade βρίσκεται μια κατηγορία πάνω από αυτό σε όλα τα επίπεδα, χρησιμοποιώντας κοινά μηχανολογικά μέρη.
Αισθητικά το μεσαίο SUV της Jeep -επιτρέψτε μου τον όρο SUV μια που και το Compass θα διατίθεται και με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς- αναπαράγει την γνωστή εικόνα με τις επτά γρίλιες στη μάσκα αλλά και στοιχεία από το Cherokee  στο πίσω μέρος, τακτική αναμενόμενη λόγω μεγαλύτερων διαστάσεων από το Renegade. Αυτές οι διαστάσεις εξασφαλίζουν σημαντικά καλύτερους χώρους στον θάλαμο επιβατών και 438 λίτρα όγκου στο πορτμπαγκάζ, μέγεθος που το τοποθετεί στην καρδιά της κατηγορία του.

Premium αίσθηση

Για εκείνους που γνωρίζουν την Jeep, η λέξη «πολυτέλεια» έχει τη δική της σημασία και στην περίπτωση του Compass δεν έχει να κάνει με την επιλογή εντυπωσιακών υλικών αλλά με την διάρκεια στο χρόνο και την συναρμογή τους ώστε να μην υπάρχουν τριγμοί και δυσάρεστοι θόρυβοι όταν το αυτοκίνητο βρεθεί σε ακραίες συνθήκες κίνησης και δύσβατα εδάφη.Προσωπικά θεωρώ βαρετά κάποια στοιχεία -και χρώματα- του ταμπλό του αλλά υποκλίνομαι στον τρόπο με τον οποίο το Compass κινήθηκε στις off-road διαδρομές της πανευρωπαϊκής οδηγικής παρουσίασης στην Πορτογαλία, απτή απόδειξη της ποιότητας συναρμολόγησής του.

Κανείς άλλωστε δεν θα επέλεγε ένα Jeep για τις glossy επιφάνειες στο εσωτερικό του –αυτά αφορούν την «αδελφή» Fiat. Μιλώντας λοιπόν εδώ για premium αίσθηση εστιάζω στην στιβαρότητα της κατασκευής και στις μηχανολογικές λύσεις που έχουν επιλεγεί.

Κινητήρες

Ξεκινώντας από τα 1,4 λίτρα με τον κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 140 και 170 ίππους, το Compass απολαμβάνει το πλεονέκτημα του χαμηλού κυβισμού αλλά και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή αυτόματου εννέα σχέσεων –το τελευταίο στη  τετρακίνητη έκδοση των 170 ίππων. Σε ό,τι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες υπάρχει το μοτέρ των 1,6 λίτρων απόδοσης 120 ίππων στις δικίνητες εκδόσεις, αλλά οι τετρακίνητες είναι αποκλειστικά δίλιτρες με 140 και 170 ίππους –στην ισχυρότερη έκδοση αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο.

Ο ορισμός της τετρακίνησης

Με απόσταση 19,1 - 21,6 εκατοστά από το έδαφος το Compass αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες των δύο συστημάτων τετρακίνησης που περιλαμβάνουν και το σύστημα Jeep Selec-Terrain το οποίο προσφέρει πέντε επιλογές κίνησης (Auto, Snow, Sand, Mud και Rock) με την πέμπτη να αφορά αποκλειστικά την έκδοση Trailhawk η οποία διαθέτει αυξημένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ποδιές προστασίας του σασί και λειτουργία Selec-Speed Control για τον έλεγχο της ταχύτητας κατάβασης.
Στο δρόμο

Το Compass με τα προηγμένα συστήματα τετρακίνησης «Jeep Active Drive» και «Jeep Active Drive Low» μπορεί να φτάσει κυριολεκτικά παντού με τα σωστά ελαστικά. Ωστόσο αυτό που θα μετρήσει στην καθημερινή χρήση είναι το σίγουρο πάτημα του αυτοκινήτου και η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης στην διαχείριση διαφορετικών απαιτήσεων σε άσφαλτο και χώμα. Ζητήστε ένα test-drive τον επόμενο μήνα και θα με θυμηθείτε.

 

 

 


TAGS: